Blog o muzyce, filmach, literaturze, fotografii, cyberkulturze i ludziach.
| < Grudzień 2017 > |
Pn Wt Śr Cz Pt So N
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31


Polecamy

Fenomen Guitar Hero


Mr. Bungle okiem fana


Osób online


Polecamy

"Dolores Claiborne" - Stephen King [recenzja]


Spójrz na nową "Alicję w Krainie Czarów"


thePROMONTORY nigdy nie było tylko projektem [wywiad]


"Dying In Time" - pokaz umiejętności magików elektroniki


Nowy album zespołu Soil - "Picture Perfect"


Recenzja książki "Antyrak - Nowy styl życia"


Pegasus - konsola mojego dzieciństwa


Suicide Girls - sesja "Fight Club"


Metro 2033 - przypowieść o postnuklearnej Moskwie


Pierwsza w historii wystawa steampunkowa


Psychodeliczna sesja Tima Burtona


"Apokalipsa Dmitryja Glukhovskiego" - artykuł na temat genezy książki "Metro 2033"


Subiektywny przegląd ścieżek dźwiękowych #1


Tamagotchi XXI wieku na PS3



Czytelnicy
bloglovin
bloglovin
polska baza stron




Partnerzy

- blog muzyczny Michała Nowakowskiego


Szukaj
czwartek, 03 lutego 2011
Call of Duty na wesoło

Rozsławione "Call of Duty" doczekało się godnego następcy dla wygłodniałych fanów tytułu - w mniej poważnej formie niż oryginał. "Duty Calls" jest bowiem śmiałą parodią gatunku, żartem, który można bezpłatnie ściągnąć TUTAJ i zobaczyć, czy przypadnie nam do gustu. Plik waży niewiele, bo niecałe 800 MB, a sama instalacja przebiega bardzo sprawnie. Do tytułu nie podchodzi się na poważnie, tylko ze zdrowym dystansem. Fanatycy gier wojennych mogą nie być zadowoleni z poziomu prezentowanego poczucia humoru - w "Duty Calls" szydzi się niemalże ze wszystkiego, co wydawało się w poważnie odbieranych przez graczy poprzednikach niedociągnięte albo po prostu głupie. Zwiastun w rozwinięciu i... zapraszam do gry!

wtorek, 06 kwietnia 2010
Machinarium. Recenzja niekoniecznie fanki przygodówek

Przygodówki nie są gatunkiem gier, do którego mam jakąś szczególną słabość. Wręcz przeciwnie - trzeba mnie namawiać, podsuwać i męczyć godzinami, abym przynajmniej zainteresowała się tytułem. Tak było z "Art of Murder" i z "Indiana Jones and fate of Atlantis". Z "Machinarium", które zapowiadaliśmy w październiku zeszłego roku, historia ma się zupełnie inaczej - podobnie jak z "Sherlock Holmes kontra Kuba Rozpruwacz". Nikt nie musiał mnie do niej zachęcać. Wystarczyło spojrzenie na jeden ze screenów przedstawiających niezwykły klimat rozgrywki i rysunkową grafikę - ni to steampunkową, ni to industrialną, ani postapokaliptyczną. Posiadającą to wszystko, co każdy wymagający i rozsądnie myślący gracz chciałby mieć. Zakładając, że nie jest dzieckiem, bo "Machinarium" jest grą dość specyficzną i po prostu trudną - szczególnie jak na "point&click". Nie wolno dać się zwieźć wrażeniu bajkowości i fantazyjności - to tylko pozory. Więcej w rozwinięciu.

środa, 06 stycznia 2010
PS3 - co nasz czeka w 2010?

Jeżeli wśród czytelników Oczka są jacyś gracze, w dodatku tacy, którzy posiadają (lub grywają u kogoś bliskiego) Playstation 3, to zachęcam do zestawienia, które sporządziła moja ulubiona polska strona poświęcona tej konsoli - PS3 Site Polska. Znajdziecie tam zestawienie wartych uwagi tytułów, które ukażą się w tym roku. Pod materiałem znajduje się także ciekawa ankieta, która zdradzi, na ktore z tych gier szczególnie czekają polscy gracze.

08:19, rownowago , gry
Link Komentarze (1) »
czwartek, 22 października 2009
Pegasus - konsola mojego dzieciństwa

Pierwszą konsolą jaką miałem był Pegasus. Urodziłem się za późno na zabawę 8-bitowym Atari, Amigą czy Commodore 64. Ale dzieciństwo moje ubarwione było siedzeniem przy padach Pegasusa, a także strzelaniem z pistoletu do jakiś kaczek czy kowbojów. Pegasus był jednym z wielu podobnych wariantów klonów konsoli Famicom (Nintendo Family Computer) wyprodukowanej przez Nintendo. Z tych wariantów w Europie królował właśnie Pegasus. Więcej w rozwinięciu.

wtorek, 20 października 2009
Tamagotchi XXI wieku na PS3

Były takie dni, że dzieci były zdziwione możliwościami tamagotchi. Teraz zwykłe komórki dają nieporównywanie więcej możliwości więc ludzie muszą kombinować dalej. No i ostatnio wykombinowali grę EyePet dla PlayStation 3 wyposażonego w kamerkę.

EyePet jest wirtualnym zwierzakiem, który reaguje na każdy Twój ruch, dostarczając rozrywki i zabawy całej rodzinie. W dodatku, jest również słodziutki. Więcej informacji oraz filmik prezentujący grę w rozwinięciu.

sobota, 10 października 2009
Jack Black i Tim Schafer - reklama gry "Brütal Legend"

Chciałbym przedstawić nietypową reklamę gry "Brutal Legend", jaką nagrał twórca gry wraz z Jack'iem Black'iem, który podkładał głos głównemu bohaterowi. Reklama szydzi z innych wielkich premier najbliższych miesięcy i próbuje nas przekonać, że to właśnie ją warto kupić. Wszystko to w formie humoru Jack'a. W rozwinięciu opis gry, zwiastun, a także reklama.

czwartek, 08 października 2009
"Machinarium" - niezależna gra przygodowa typu point & click

"Machinarium" jest niezależną grą przygodową typu point & click stworzoną przez Amanita Design, twórców popularnych gier sieciowych "Samorost" i "Samorost 2". Jest to opowieść o malutkim robocie, który został wyrzucony na wysypisko śmieci. Jak się okazuje niesłusznie gdyż robot pozbiera swoje części i jest gotowy do działania. Musi wydostać się z wysypiska by skonfrontować się z Bractwem Czarnej Czapki (Black Cap Brotherhood), które porwało jego robot-dziewczynę. Wszystko to stworzone w prześlicznej, "rysowanej" grafice. W rozwinięciu demo gry, a także materiał wideo.

niedziela, 27 września 2009
Trent Reznor chcę stworzyć grę komputerową

Niektórzy po prostu mają taką naturę, niespokojnych dusz, które potrzebują tworzyć. I często w bardzo różnych dziedzinach. Podobnie jest z Trentem Reznorem, który już od dłuższego czasu nosi się z zamiarem stworzenia gry komputerowej. Nawet wybrał się wraz z reżyserem artystycznym Nine Inch Nails, Robem Sheridan do "większych wydawnictw".

- Wiecie, to kosztuje tak dużo by stworzyć grę, jesteśmy zainteresowani tylko sequelami albo filmowymi tie-in (Grami opartymi na licenzji np. danego filmu, część markeringu. Rzadko taka gra jest sama w sobie oryginalna. Przeważnie bazuje na fanach filmu - przyp. red.) - tak im powiedziano. Łatwo się domyślić, że taki układ nie zachwycił Reznora.

niedziela, 20 września 2009
Bioshock 2 - premiera 9 lutego

Wreszcie doczekaliśmy się dokładnej daty premiery sequela arcydzieła wśród FPS-ów. Jeżeli nie będzie żadnych więcej opóźnień Big Sister wyzwie nas na pojedynek 9 lutego 2010. Mam nadzieję, że 2K (rewelacyjne studio tworzące gry, wydawca takich tytułów, jak Mafia, Call of Cthulhu: Mroczne Zakątki Świata, czy właśnie Bioshock) po raz kolejny stanie na wysokości zadania i stworzy arcydzieło, które wywoła rumieńce ekscytacji na policzkach graczy. Bioshock 2: Sea of Dreams ukaże się na PC-ty, Xboxa oraz PS3.

12:39, rownowago , gry
Link Dodaj komentarz »
czwartek, 17 września 2009
Bioshock 2 - zwiastun trybu wieloosobowego

Pierwsza część gry Bioshock (PC, PS3 oraz Xbox 360) to absolutne arcydzieło. Jest to nie tylko jedna z najlepszych gier, w jakie miałem okazję grać, ale także jedna z tych nielicznych gier, które wartościami artystycznymi i wątkami może konkurować z filmami i książkami. I większość z nich rozłoży na łopatki.

Nic więc dziwnego, że wśród fanów gry (do grona których zapisuje się wszelkimi kończynami) oczekujących na drugą część panuje takie poruszenie. Chociaż utrzymanie poziomu jedynki jest wyzwaniem niezwykle trudnym, a co dopiero stworzenie jeszcze lepszego klimatu, jeszcze lepszych emocji. Dzisiaj natknąłem się na zwiastun trybu wieloosobowego. Szczerze mówiąc, nieporównywalnie ważniejszy jest dla mnie tryb singleplayer, ale warto też zerknąć na multiplayer. Moje odczucia po obejrzeniu filmiku są mieszane. Nie wygląda to tak jakby mi się marzyło. Tak czy siak, esencja tej gry to fabuła. Mniejsza z multiplayerem. A mój PS3 już się rozgrzewa na samą myśl o odpaleniu Bioshock 2...